Sądzę, że w branży SPA & wellness będziemy w najbliższych latach świadkami wielu zmian.
Rozwój trendu długowieczności (longevity) to ogromna szansa na przekształcenie tradycyjnych stref SPA & wellness w nowoczesne centra łączące naturę i technologię. Kluczowym elementem gwarantującym osiągnięcie sukcesu będzie ciągła edukacja gości, rozwój holistycznych programów zdrowotnych oraz inwestycje w innowacje. Wprowadzając rozbudowane programy longevity będziemy mogli stworzyć gościom idealne warunki do poprawy wyglądu, samopoczucia i zdrowia, a także uświadamiać, jak ważne są działania prewencyjne.
Programy długowieczności są przyszłością, a oferujące je obiekty SPA & wellness będą mogły wyróżnić się na tle konkurencji, zdobyć klienta premium, dzięki czemu staną się liderami branży. Wiemy, jak istotna jest równowaga pomiędzy ciałem a duchem. Wprowadzając do oferty programy bazujące na koncepcie Wellness 360°, integrujące aspekty fizyczne, emocjonalne i duchowe, możemy stworzyć kompleksowe doświadczenia dla gości.
Podczas codziennej pracy coraz częściej spotykamy się z rosnącym problemem bezsenności wśród klientów. Dlatego w naszej ofercie mamy np. terapię dźwiękiem przy użyciu mis tybetańskich. Wibracje generowane przez misy wpływają na ciało poprzez rezonans. Obniżają poziom kortyzolu, wspierają regenerację psychiczną, poprawiają krążenie oraz zmniejszają napięcie mięśniowe. Oferujemy również masaż na dobry sen. Jest to wyjątkowa technika relaksacyjna, połączona z odpowiednią aromaterapią oraz ziołową herbatą Fito Spa, zawierającą melisę, miętę pieprzową, kwiaty passiflory i lawendy.
Taki rytuał powoduje, że organizm odzyskuje spokój i równowagę. Ofertę można rozbudować także o sesje terapii światłem, stretching, medytację oraz warsztaty mindfulness. Wszystkie te elementy dają trwałe efekty, które przekładają się na poprawę jakości życia, zmniejszenie ryzyka chorób cywilizacyjnych, takich jak nadciśnienie, otyłość czy cukrzyca. Kolejnym ważnym aspektem jest zrównoważony rozwój, który, w obliczu rosnącej świadomości ekologicznej i oczekiwań gości, staje się nie tyle trendem, co koniecznością. Warto pomyśleć o naturalnych kosmetykach, których formuły tworzone są z poszanowaniem naszej planety, zawartych w szklanych lub biodegradowalnych opakowaniach. Korzystnie jest współpracować z lokalnymi dostawcami i stosować regionalne produkty. Dzięki temu połączymy doskonałą jakość z odpowiedzialnością ekologiczną.
W odpowiedzi na coraz wyższe wymagania i świadomość gości hotelowych stosowanie kosmetyków w 100% naturalnych powoduje wzrost zaufania, bezpieczeństwo stosowanych pielęgnacji, lepszą penetrację składników aktywnych, a co za tym idzie – widoczne efekty terapii zabiegowych. W naszej ofercie mamy zabiegi w pełni ekologiczne i wegańskie, z certyfikatem Ecocert. Stosując naturalne i bezpieczne kosmetyki naturalne warto spojrzeć w kierunku gości borykających się z problemami onkologicznymi.
Obserwujemy wzrost zapotrzebowania na nasze usługi wśród gości, którzy w tym trudnym czasie potrzebują wsparcia psychologicznego, terapii redukujących lęk i stres. Mierzą się oni ze skutkami ubocznymi leczenia, takimi jak swędzenie, obrzęki limfatyczne, podrażniona i sucha skóra. Przy współpracy z lekarzem można stworzyć relaksacyjne terapie holistyczne zawierające delikatne zabiegi nawilżająco-regenerujące, rozbudowane o aromaterapię i medytację. Kluczowym elementem współczesnej opieki nad gościem w hotelowym SPA & wellness jest uważność, która pozwala zbudować wyjątkowe doświadczenia, pełne głębokiego relaksu, regeneracji i autentycznego kontaktu. Terapeuci powinni aktywnie słuchać, obserwować, skupiać się na potrzebach gości oraz budować atmosferę akceptacji, dając tym samym poczucie bezpieczeństwa. Zrozumienie potrzeb pozwala na lepsze dostosowanie spersonalizowanej oferty, a u klienta budzi świadomość, że jego odczucia są dla nas priorytetem. Dzięki temu zwiększa się zadowolenie z usług, prowadzące jednocześnie do długotrwałych korzyści zdrowotnych i emocjonalnych. W konsekwencji powstaną silniejsze więzi pomiędzy obiektem a gościem, co daje korzyści obu stronom.
Ogromnie ważna jest spersonalizowana oferta, dostosowana do wieku, stylu życia i potrzeb. Poza uważnością ze strony terapeuty, z pomocą przychodzą tu nowoczesne technologie. Wykorzystując sztuczną inteligencję można skutecznie zwiększyć efektywność usług poprzez wirtualne konsultacje przed wizytą, stworzenie indywidualnych planów, rekomendację kolejnych zabiegów i pakietów usług na podstawie analizy historii wizyt. Urządzenia wearable, takie jak inteligentne zegarki monitorujące parametry zdrowotne, są już bardzo popularne. Dzięki danym o tętnie, jakości snu, temperaturze ciała, poziomie stresu czy aktywności fizycznej mogą skutecznie wspierać personalizację zabiegów. Dodatkowym wsparciem mogą być skanery skóry, które natychmiastowo analizują jej stan, co ułatwia dostosowanie odpowiedniej terapii. Dla osób, które lubią rozwiązania technologiczne, idealne będzie wdrożenie programów wirtualnej rzeczywistości (VR), polegających na medytacjach, podczas których można przenieść się w otoczenie lasu, gór, łąk czy pod rozgwieżdżone niebo. Takie sesje można rozszerzyć o dźwięki, zapachy czy dotyk. Dzięki nim gość będzie mógł się odprężyć i odizolować od codziennej rzeczywistości i stresu. Integracja technologii z elementami tradycyjnego wellnessu może stworzyć idealną równowagę między nowoczesnością, a troską o ciało i umysł.
Ciekawym zagadnieniem jest personalizacja usług na podstawie genotypu. Dzięki analizie DNA goście dostawaliby dostosowane do ich unikalnych predyspozycji zdrowotnych i biologicznych programy wellness zawierające rekomendacje stylu życia, diety, plany ćwiczeń fizycznych, spersonalizowane zabiegi i wskazówki co do optymalnej pielęgnacji skóry. Takie usługi na pewno przyciągnęłyby nowych klientów, podniosły prestiż obiektu i wyróżniły go na konkurencyjnym rynku. Myślę, że nie jest to tylko trend na najbliższy czas, lecz rozwiązane, które w niedalekiej przyszłości stanie się rzeczywistością.
Joanna Wroniszewska
Manager Mineral & Herb SPA &Wellness w Radisson Hotel,
Szklarska Poręba