Wymagania klientów są coraz bardziej spersonalizowane.
Konieczna jest dywersyfikacja usług i wyspecjalizowana oferta. Z jednej strony każdy z nas skupia się na naturalnych aspektach swojej egzystencji potrzebach fizycznych związanych z obcowaniem z naturą, zdrowym odżywianiem, uprawianiem sportu, czerpaniem energii z otaczającego nas świata. Z drugiej, żyjąc i dostosowując się do współczesnego świata, nie potrafimy oderwać się od komputerów i technologii, które w dążeniu do poznania potrzeb organizmu oferują nam drogę na skróty.
Niezwykle trudno jest wyważyć te sfery. Stąd rosnące wyzwanie dla branży SPA. Wzbudzanie świadomości w sferze mentalnej, dbanie o sen i odpoczynek, ogólne spowolnienie terapiami i dbanie o ograniczenie bodźców zewnętrznych, to kierunek, który powinien funkcjonować jako „top”,natomiast narzędzia którymi się wspieramy w celu dostosowania oferty, tj. szybka diagnostyka organizmu, analiza Smart, STRD, InBody, a kto wie, może w niedalekiej przyszłości także AI, ułatwią nam dotarcie do najbardziej newralgicznych miejsc na ciele i tym samym szybsze zaspokojenia potrzeb klienta.
Obserwując naszych gości na przestrzeni lat, widzimy, jak ważne jest spersonalizowanie oferty w SPA. Każdy z nas jest indywidualną jednostką, która ma zupełnie inne potrzeby. Słowo „relaksacja”, tak chętnie używane w naszej branży, może mieć obecnie inny wymiar dla różnych osób.
Dla klientów onkologicznych relaksacją będzie już samo pojawienie się w miejscu, gdzie personel nie odmówi realizacji usługi, gdzie odnajdzie spokój, spotka ludzi, którzy z empatią potraktują go jako zwykłego klienta, mając na uwadze stan jego zdrowia.
Dla klientów, którzy zmagają się z problemami ruchowymi czy też napięciami mięśniowymi, doskonale sprawdzi się konsultacja fizjoterapeutyczna, terapie manualne, instruktaż dotyczący ćwiczeń oraz wysoko wyspecjalizowany sprzęt wspomagający powrót do zdrowia, np. bieżnia antygrawitacyjna, fala uderzeniowa czy inne rodzaje fizjoterapii.
Coraz częściej widzimy, że standardowe masaże oferowane w menu tracą na popularności, gdyż nie zaspakajają już podstawowych potrzeb gości, którzy poszukują usług kadry specjalizującej się w masażach tajskich czy balijskich. Pęd życia doprowadził nas do momentu, w którym zapominamy o podstawowych funkcjach biologicznych, jak dobry sen czy wartościowe posiłki. Stąd oferta sprzyjająca szybkiej regeneracji w postaci kąpieli w soli Epsom, odpowiadającej kilku godzinom zwykłego snu, czy terapii dźwiękiem i medytacji oraz wyciszających masaży pędzlami, które cieszą się niezwykłym powodzeniem w naszym SPA.
Gdy dodamy do tego potęgujące doznania kosmetyki, które zbliżają nas zapachem i konsystencją do natury, efekt będzie zadowalający. Naturalne kosmetyki oferowane podczas zabiegów i w sprzedaży, są dobrem luksusowym, dla klientów dbających o sferę eko. Bardzo ważne jest, aby produkty pochodziły w 100 % ze źródeł autentycznych, a nie sztucznie prowadzonych upraw. Dlatego tak ważne jest, aby utrzymywać jakość oferowanych usług, korzystając z zasobów regionalnych. Wyraźne odmłodzenie czy rozwiązanie problemów skórnych, to już nie tyle dająca krótkotrwały efekt kosmetyka, lecz oferta bazująca na medycynie estetycznej i konsultacji z doświadczonym kosmetologiem.
W ofercie SPA powinny znaleźć się też terapie podnoszące świadomość klienta, nie tylko w zakresie dbanie wygląd, ale i wnętrze organizmu, jak prawidłowa dieta i suplementacja oraz wsparcie holistyczne w oparciu o duchowy rozwój, m.in. poprzez terapie z indywidualnym mentorem. Oczekiwania klientów rosną z dnia na dzień, dlatego ważne jest aby pobudzić tę świadomość podczas pierwszego zabiegu, a najlepiej od pierwszego kontaktu w recepcji SPA.
Kamila Polak
Manager SPA, SPA Księżnej Anny w Hotelu Zamek Ryn